نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مطرح می‌شود فارس سومین استان در توزیع بودجه در سال آینده است باید گفت که این توزیع‌ها در لایحه بودجه تنها روی کاغذ است و مهم تخصیص آنهاست که دولت بودجه می‌نویسد اما در تخصیص‌ها متاسفانه جور دیگری عمل می‌کند و گاهی تخصیص را اعلام می‌کنند اما درصد کمی از آن پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 21 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علیرضا پاکفطرت با بیان اینکه لایحه بودجه ١٤٠٠ ایراداتی دارد که احتمالا کلیات آن برای اصلاح نواقص رد خواهد شد، گفت: برخی اقتصاددانان معتقد هستند که ٥٠ درصد از بودجه تنظیمی دولت در سال آینده محقق نخواهد شد.

او با بیان این نکته که زحمتی برای تنظیم بودجه کشیده نشده و وقت زیادی صرف نشده، افزود: منابع درآمدی مشخص شده در این بسیار خوشبینانه است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه ٩٩ نیز منابعی پیش‌بینی شده بود که بسیاری از آنها محقق نشد و دولت امسال با فروش اوراق قرضه و قرض گرفتن از بانک مرکزی ناچار به جبران برخی کسری‌ها شد.

پاکفطرت خاطرنشان کرد: دوراه حل فوق دولت موجب افزایش تورم بیش از ۴۰ درصدی، کاهش قدرت پول ملی و افزایش زیاد نقدینگی‌ها شد و بنابراین اگر بودجه سال آینده به همین صورت تصویب شود تورمی بیش از تورم فعلی را شاهد خواهیم بود.

افزایش بودجه فارس روی کاغذ نوشته شده ومهم تخصیص‌هاست

او اضافه کرد: اینکه مطرح می‌شود فارس سومین استان در توزیع بودجه در سال آینده است باید گفت که این توزیع‌ها در لایحه بودجه تنها روی کاغذ است و مهم تخصیص آنهاست که دولت بودجه می‌نویسد اما در تخصیص‌ها متاسفانه جور دیگری عمل می‌کند و گاهی تخصیص را اعلام می‌کنند اما درصد کمی از آن پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که خیلی نباید خوش شانس باشیم که بگوییم استان ما در رتبه‌های اول توزیع بودجه قرار گرفته، گفت: مهم این است که ببینیم در طول سال چقدر می‌توانیم برای پروژه‌های عمرانی بودجه تخصیص دهیم.

پاکفطرت خاطرنشان کرد: سنجش وضعیت استان‌ها را باید با معیارهایی چون؛ وضعیت اشتغال و پروژه‌های زیربنایی، راه و راه‌ها و دیگر مسائل بسنجیم.

او عنوان کرد: فارس در سال ٩٩ جزو استان‌های متوسط در تخصیص بودجه بود که تصور می‌کنم در سال آینده هم همین خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به بودجه عمرانی پیش‌بینی شده برای فارس هم اشاره و با بیان اینکه این بودجه به اندازه‌ای نیست که بتواند پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند، گفت: شاید ٢٠ درصد از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هم با این میزان بودجه تمام نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار